Praėjus mėnesiui po prieinamiausio „YouTube Premium Lite“ plano paleidimo, bendrovė įspėjo: nuo 2025 m. birželio 30 d. reklama atsiras ir trumpuosiuose „Shorts“ vaizdo įrašuose. Nepaisant 7,99 dolerio per mėnesį prenumeratos mokesčio, vartotojams teks taikstytis su papildomais reklamos intarpais.
Kas pasikeis „Premium Lite“ prenumeratoriams
Dar kovo mėnesį „YouTube“ pradėjo aktyviau kovoti su reklamos blokatoriais, dėl ko „Chrome“, „Opera“ ir „Firefox“ vartotojai pastebėjo trikdžius. Tą patį mėnesį „Google“ pristatė „Premium Lite“ planą, kuris savo principu panašus į „Netflix Basic with Ads“: reklamų yra mažiau nei nemokamoje versijoje, bet jos išlieka. Tačiau šis planas atima keletą patogumų, tokių kaip foninis video atkūrimas, vaizdo įrašų atsisiuntimas neprisijungus ir prieiga prie „YouTube Music“.
Dabar bendrovė siunčia prenumeratoriams laiškus su įspėjimu.
„Nuo 2025 m. birželio 30 d. skelbimai gali pasirodyti „Shorts“ vaizdo įrašuose, taip pat atliekant paiešką ar peržiūrint muzikinį turinį. Dauguma vaizdo įrašų liks be reklamos“, – teigiama pranešime.
„TWiT.community“ forume šį pranešimą paskelbė vartotojas big_D, o Vokietijos leidinys „Deskmodder“ patvirtino informaciją, kas rodo, kad pokyčiai yra pasaulinio masto.
Taigi „Premium Lite“ tampa dar mažiau „premium“, nors ir išlaiko pranašumą prieš nemokamą „YouTube“ versiją dėl mažesnio reklamos integracijų skaičiaus.
Primename, kad kasdien praleidžiame daugiau laiko „YouTube“ nei bet kurioje kitoje video platformoje, tačiau aklai pasikliauti jos rekomendacijomis yra rizikinga. Algoritmas gali greitai nukreipti į nepageidaujamas ar net toksiškas temas. Vis dėlto keletas paprastų nustatymų padės perimti kontrolę į savo rankas ir pritaikyti naujienų srautą pagal jūsų interesus.