Mus rasite
Automobilio ratas

Aktualijos

Ar galima suremontuoti pažeistus stabdžių vamzdelius, ar būtina keisti?

Automobilio stabdžių sistema – viena iš svarbiausių transporto priemonės saugumo grandžių. Kiekvienas komponentas, net ir mažiausias vamzdelis, turi veikti nepriekaištingai. Tačiau kasdienėje eksploatacijoje žarnelės ir vamzdeliai patiria dideles apkrovas, temperatūrų svyravimus, purvo bei druskos poveikį. Tad nenuostabu, kad ilgainiui jų būklė gali suprastėti.

Dažnas vairuotojas, pastebėjęs pirmuosius senėjimo ženklus – įtrūkimus, paviršiaus koroziją ar susidėvėjimą – ima svarstyti: ar galima laikinai „pratempti“ su tokia detale, ar būtina keisti?

Kokius pažeidimus galima pastebėti?

Pažeidimų spektras gana platus: nuo smulkių paviršinių įtrūkimų, iki rimtų defektų – išsipūtimų ir skysčio nuotėkio. Kartais žala matoma tik vizualiai, tačiau vidiniai sluoksniai gali būti paveikti kur kas rimčiau. Ypač pavojinga, jei stabdžių skystis ima sunktis sujungimo vietose. Tai gali būti ne tik sandarinimo problemos ženklas, bet ir korozijos pažeidimas, kuris ardo metalinį vamzdelį iš vidaus.

Ar įmanomas remontas?

Teoriškai yra galimybių trumpam užsandaryti smulkius defektus – specialiomis apvalkalo juostomis ar hermetikais. Tačiau toks „remontas“ veiks tik trumpą laiką ir dažniausiai netinka kritinėms situacijoms. Stabdžių sistema veikia esant didžiuliam slėgiui – vieno silpno taško pakanka, kad sistema prarastų efektyvumą būtent tada, kai jos labiausiai prireiks.

Net ir minimalus išsipūtimas reiškia, kad vidiniai žarnelės sluoksniai jau pradėjo plyšti. Tokia būsena ilgainiui baigiasi visišku vamzdelio plyšimu. Todėl remonto nerekomenduoja nei profesionalūs mechanikai, nei gamintojai.

Kodėl svarbu keisti laiku?

Pažeistas vamzdelis ar žarnelė kelia grėsmę ne tik stabdžių veikimui, bet ir gali sukelti didesnes problemas. Nustojus veikti vienai grandinei, stabdžių pedalo eiga tampa nenatūraliai ilga, o stabdymo kelias pailgėja. Ekstremaliomis situacijomis – tai gali lemti nelaimę.

Dar viena problema – traukos kontrolės (TCS) ir stabdžių antiblokavimo (ABS) sistemų veikla. Stabdžių sistemoje integruoti slėgio ir greičio jutikliai, kurie taip pat gauna informaciją apie stabdymo procesus. Bet koks sistemos sutrikimas gali pakenkti šių technologijų efektyvumui, o jų veikimas yra labai svarbus stabdant slidžiame kelyje.

Kaip pasirinkti naujas dalis?

Svarbiausia taisyklė, rinktis aukštos kokybės detales. Ekonomiškiausias variantas – standartinės guminės žarnelės, jos puikiai tinka kasdieniam važiavimui. Tačiau, verta apsvarstyti armuotas žarneles su metaliniu tinklu. Jos atsparesnės slėgio pokyčiams, nepasiduoda išsipūtimui ir tarnauja ilgiau.

Renkantis naujas žarneles svarbu ieškoti naujų detalių pagal automobilio modelį bei jo pagaminimo metus. Reikia įsitikinti, jog nauji vamzdeliai atitiks gamintojo reikalavimus bei turi sertifikatus.

Kada ir kaip dažnai tikrinti stabdžių žarneles?

Specialistai rekomenduoja žarnelių būklę patikrinti bent kartą per metus. Tai ypač svarbu prieš šaltąjį sezoną ir ilgas keliones. Žiemos sąlygos, kelio druskos ir nuolatiniai temperatūros pokyčiai stipriai paspartina medžiagų senėjimą.

Išvada

Nors gali atrodyti, kad nedidelius pažeidimus galima užglaistyti, saugumo prasme neverta rizikuoti. Stabdžių sistema – ne ta vieta, kur galima taupyti ar imtis abejotinų sprendimų. Kiekvienas komponentas, įskaitant stabdžių žarneles ir vamzdelius, turi būti tvarkingas ir patikimas. Laiku pastebėtas defektas ir tinkamai atliktas pakeitimas užtikrins ne tik jūsų, bet ir visų eismo dalyvių saugumą.

Skaityti toliau

Patogiausias būdas sužinoti ir pamatyti daugiau turinio - sekti mūsų Facebook“ puslapį



Darbo bitė, užsispyręs, mažų žingsnelių ir taiklaus šūvio šalininkas, bet dažniausiai man niekas nepavyksta. Agresyvus optimistas. Draugijoje kelių rūpesčių. Senatvėje tikriausiai rašysiu prisiminimus. Visi jie bus išgalvoti nuo A iki Z.

Spustelėkite norėdami komentuoti

Palikti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Reklama
Reklama

Dienos populiariausi

Reklama
Reklama
Reklama
Į viršų