Mus rasite
Gausiai augančios paprikos
Gausiai augančios paprikos @būvis.lt nuotrauka

Sodas ir daržas

Kuo tręšti paprikas?

Paprikos – šiek tiek reiklios daržovės, tad jų tręšimas turi būti saikingas ir teisingas. Štai keletas dalykų, kuriuos reikia žinoti apie paprikų tręšimą.

Kuo tręšti?

Paprikoms tinka trąšos, kuriose yra subalansuotas kiekis azoto (N), fosforo (P) ir kalio (K). Šios trys medžiagos yra pagrindinės maistinės medžiagos, reikalingos sveikam paprikų augimui ir derliui.

  • Ankstyvajame augimo tarpsnyje (nuo sudygimo iki žydėjimo) paprikoms labiau reikia azoto, kuris skatina lapų ir stiebų augimą.
  • Žydėjimo, vaisių formavimosi ir nokimo metu svarbesnis yra fosforas ir kalis. Fosforas skatina žiedų ir vaisių formavimąsi, o kalis – vaisių kokybę ir atsparumą ligoms.

Paprikų tręšimo planas

Prieš persodinimą į šiltnamį – pasiruoškite dirvožemį.  Jei žemė sunki (molinga) – į ją įmaišykite smėlio, pjuvenų ir tręškite superfosfatu. Lengvą dirvą galima tręšti perpuvusiu mėšlu ar kompostu.

1-2 savaitės po persodinimo – paprikas galima tręšti pirmą kartą. Tam tikslui tinka tirpalas iš 10 l vandens, 40 g superfosfato, 20–30 g kalio sulfato ir 20 g amonio salietros (azoto šaltinis).

Vazonuose augančios paprikos

Vazonuose augančios paprikos @būvis.lt nuotrauka

Toliau per sezoną – paprikas galima tręšti kas 2–3 savaites, tačiau naudokite trąšas su mažesne azoto doze nei ankstyvajame augime. Galima naudoti specialiai paprikoms ir pomidorams skirtas trąšas arba pasigaminti tirpalą iš vandens, pelenų ir vištienos mėšlo granulių.

Pastabos…

Per didelis azoto kiekis trąšose gali paskatinti vešlų lapų augimą, tačiau vėlinti žydėjimą ir vaisių formavimąsi. Stenkitės nepertręšti paprikų. Trąšas naudokite griežtai pagal nurodytą normą. Kai kurie sodininkai paprikas tręšia organinėmis medžiagomis, tokiomis kaip kompostuotas mėšlas, medžio pelenais ar dilgėlių antpilu.

Trūkstant  maisto medžiagų, paprikos gali apie tai “praneša” savo išvaizda:

  • Jei trūksta azoto – lapai gali pageltonuoti ir pradėti kristi.
  • Jei trūksta fosforo – lapai gali įgauti rausvą atspalvį, o vaisiai bus smulkesni.
  • Jei trūksta kalio – lapai gali pasidengti rudomis dėmėmis, o vaisiai – deformuotis.

Stebėdami paprikų išvaizdą ir reaguodami į trūkstamų medžiagų požymius – galite tręšimą koreguoti pagal augalo poreikius.

Paprikų nauda

Paprikos nauda žmogaus organizmui

Paprikos nauda žmogaus organizmui @būvis.lt iliustracija

Paprikos yra ne tik skanios, bet ir labai maistingos daržovės, kurios turi daugybę naudingų savybių. Štai keletas pagrindinių paprikų naudos privalumų.


Paprikos – universali daržovė, kurią galima naudoti įvairiuose patiekaluose: Patiekalai su paprika


• Gausu vitaminų ir mineralų. Paprikose yra gausu vitaminų C ir A, kurie yra svarbūs imuninės sistemos sveikatai, odos priežiūrai, regėjimui ir kūno apsaugai nuo laisvųjų radikalų. Taip pat yra vitamino K1, kuris svarbus kraujo krešėjimui ir kaulų sveikatai. Paprikos taip pat yra B vitaminų šaltinis (įskaitant folatą (vitaminą B9), kuris yra svarbus ląstelių dalijimuisi ir naujų ląstelių formavimuisi.

• Turtingos antioksidantais. Aštriose paprikose, tokiose kaip čili, yra kapsaicino, kuris gali turėti antioksidacinį ir uždegimą mažinantį poveikį. Oranžinėse ir geltonos spalvos paprikose yra karotenoidų, tokių kaip beta-karotinas, kurie yra stiprūs antioksidantai ir gali padėti apsaugoti ląsteles nuo pažeidimų.

• Turtingos skaidulomis. Paprikose yra skaidulų, kurios yra svarbios virškinimo sistemai ir padeda palaikyti normalų žarnyno judrumą. Jos taip pat gali padėti kontroliuoti kraujo cukraus lygį ir pagerinti cholesterolio lygį.

• Mažas kalorijų kiekis. Paprikos turi mažai kalorijų, todėl jos gali būti puikus pasirinkimas norint sumažinti kalorijų suvartojimą ir palaikyti sveiką svorį.

• Palaiko sveiką odą ir plaukus. Dėl savo antioksidacinių savybių paprikos gali padėti palaikyti sveiką odą ir plaukus, mažinant laisvųjų radikalų sukeltą pažeidimą.

• Širdies sveikata. Paprikose yra kalio, kuris yra svarbus širdies sveikatai ir kraujospūdžio reguliavimui.

• Gerina virškinimą. Paprikos gali padėti stimuliuoti virškinimą dėl jų skaidulų turinio ir kitų naudingų medžiagų.

Paprikos yra ne tik skanios, bet ir labai maistingos daržovės, kurios gali padėti palaikyti sveiką gyvenseną. Jų įtraukimas į mitybą gali prisidėti prie įvairių svarbių maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų gavimo.

Skaityti toliau

Dabar Irena yra gerbiamas sodo konsultantas, rašanti straipsnius apie sodo ir daržo priežiūrą ir aktyviai dalyvauja renginiuose. Jos svajonė - kada nors parašyti savo knygą, kurioje ji galėtų pasidalinti savo išmintimi su pasauliu.

Spustelėkite norėdami komentuoti

Palikti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Rekomenduojami video

TAIP PAT SKAITYKITE

Reklama
Maršrutas “Palūksčiai”

Apie Lietuvą

Maršrutas “Palūksčiai”

autorius 2024-01-29
Maršrutas “Sūduvos keliais”

Apie Lietuvą

Maršrutas “Sūduvos keliais”

autorius 2024-01-29
Maršrutas “Vilnia”

Apie Lietuvą

Maršrutas “Vilnia”

autorius 2024-01-29
Reklama

Dienos populiariausi

Reklama
Reklama
Reklama
Į viršų