Mus rasite

Kada atsirado automobiliai

Kada atsirado automobiliai

Istorija ir paveldas

Kada atsirado automobiliai

Automobilio istorija @būvis.lt iliustracija

Kada atsirado automobiliai

Žvelgiant į šiandienini automobilį, sunku įsivaizduoti, kad šis nuostabus mechaninis stebuklas turi gilią ir intriguojančią istoriją. Automobiliai, šiandieninės mūsų kasdienybės neatsiejama dalis, atkeliavę iš tolimos praeities, kai inžinieriai, dizaineriai ir gamintojai dirbo siekdami pakeisti žmonių judėjimo ir komunikacijos būdus. Šis straipsnis kviečia jus į neįtikėtiną kelionę laiku, tyrinėjant automobilių atsiradimo istoriją.

Pažvelkime į automobilių pasaulį iš naujo, suprasdami, kaip jie tapo ne tik transporto priemonėmis, bet ir kultūriniu fenomenu bei technologiniu stebuklu.

Šį vardą žino kiekvienas žmogus, kuris bent kiek domisi automobiliais. Automobilio išradėju laikomas Karlas Frydrikas Bencas (Karl Friedrich Benz). Jis gavo pirmuosius pasaulyje patentus dvitakčiam benzininiam varikliui, akumuliatoriaus veikiamai užsideginimo sistemai, žvakių sistemai, akseleratoriui, karbiuratoriui, sankabai, pavarų dėžei, vandens aušinimo radiatoriui – kitaip tariant, visoms pagrindinėms automobilio detalėms.

Nuo dirbtuvės iki pasaulinio koncerno

Inžinieriaus ir išradėjo talentas pas Karlą Bencą pasireiškė labai anksti, tačiau jo profesinė karjera buvo visai nelengvas kelias. Jis gimė neturtingoje šeimoje. Jo tėvas, traukinio mechanikas, mirė, kai Karlui buvo dveji metai. Motinos pastangų dėka, Karlas baigė politechnikos universitetą vos devyniolikos metų amžiuje, gavęs valstybinę stipendiją. Tada, po septynių metų darbo skirtingose įmonėse, jis įkūrė savo įmonę. Tiksliau sakant, pradžioje tai buvo tiesiog amatų dirbtuvė.

Pirmasis Karlo Benco automobilis

Pirmasis Karlo Benco automobilis

Pirmasis automobilis, tapęs serijiniu modeliu, buvo užpatentuotas 1886 m. sausį. Patento numeris 37435 išduotas triračiam savaeigiam vežimui. Pasaulio automobilių pramonės istorija prasidėjo nuo šio triračio. Bencas savo išradimą aprūpino benzininiu vidaus degimo varikliu.

Pirmąjį “auto ralį” surengė išradėjo žmona Berta. 1888 metų rugpjūčio 5 dieną ji su vaikais nukeliavo daugiau nei šimtą kilometrų pas mamą. Automobilį teko stumti į kalną, o legenda byloja, kad būtent po to Berta davė vyrui idėją aprūpinti automobilį pavarų dėže.

1926 metais Benco kompanija susijungė su Daimler, kuri taip pat gamino automobilius. Visi modeliai buvo pervadinti: pradėti vadinti „Mercedes-Benz“ (šis pavadinimas – Mercedes – buvo vieno iš „Daimler“ partnerių dukters vardas).

Koncernas ir toliau buvo automobilių pramonės priešakyje net ir po jo įkūrėjo mirties. 1936 metais pradėti gaminti lengvieji automobiliai su dyzeliniais varikliais. Pirmasis modelis su dyzeliniu varikliu buvo Mercedes-Benz 260 D.

Dyzelinio variklio istorija tęsiasi

Dyzelinis variklis pavadintas jo kūrėjo, vokiečių išradėjo Rudolfo Dieselio (Rudolf Diesel) vardu. Šis variklis pasižymi gana dideliu efektyvumu, o degalai yra pigesni nei benzinas. O kadangi efektyvumas buvo vienas iš pagrindinių dyzelinių variklių pranašumų prieš benzininius, sunkvežimių gamintojai pirmieji pagalvojo apie jų naudojimą. 1924 metais Berlyno automobilių parodoje vokiečių koncernas MAN pristatė dyzelinu varomą modelį.

Sumažėjus dyzelinio variklio svoriui, lengvųjų automobilių gamintojai taip pat nusprendė atidžiau pasidomėti jo panaudojimo galimybėmis. Būtent Daimler-Benz inžinieriai ypač aktyviai dirbo sprendžiant šią problemą.

Nikolausas Otto

Vienas iš svarbiausių variklio konstrukcijos etapų pradininkų teisėtai laikomas Nikolausas Otas (Nikolaus August Otto), kuris 1876 metais išrado tuo metu efektyviausią benzininį variklį.

Otto sukūrė ir įgyvendino pirmąjį keturtakti vidaus degimo variklį. Pradžioje jis jį sumontavo ant motociklo. Nikolauso Oto išradimo sistema buvo pavadinta jo vardu ir iki šiol vadinama “Oto ciklu”. Jo indėlis į variklių konstrukcijos istoriją yra neįkainojamas, jo keturių cilindrų variklis daugelį metų buvo etalonu šiuolaikiniams varikliams. Pirmieji benzininiai Oto varikliai turėjo vos 0,75 arklio galingumo. Tai buvo pradinis taškas, nuo kurio, per kelis dešimtmečius, varikliai, galintys suteikti 5 arba 10 arklių galingumą, išaugo iki 200 ir daugiau.

Spustelėkite norėdami komentuoti

Palikti komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

Daugiau Istorija ir paveldas

  • Vilniaus senoji Rotušės nuotrauka Vilniaus senoji Rotušės nuotrauka

    Istorija ir paveldas

    Senoji Vilniaus Rotušė

    autorius

    Nuo senų laikų Vilniaus Rotušė yra miesto vartai visiems čia gyvenantiems ir atvykstantiems. Šis gražus ir įspūdingas pastatas, esantis sostinės širdyje, yra ne tik administracinis miesto centras, bet ir žymus kultūrinis bei architektūrinis Lietuvos simbolis....

Temos

Reklama
Reklama

Savaitės populiariausi

Reklama
Reklama
Į viršų